Як бізнес в Україні може впливати на реалізацію прав людини у своїх політиках: думка експертки Ольги Шаповал

Як бізнес в Україні може впливати на реалізацію прав людини у своїх політиках. Які є підводні камені і невидимі барʼєри? Напередодні міжнародного дня захисту прав людини, який світова спільнота відзначає 10 грудня, ділимося думками експертів, що були озвучені у вересні 2020 року під час Міжнародного юридичного форуму в рамках тематичної дискусії «Цифрові технології і права людини: чи виступить it-бізнес провідником кращих практик?», ініційованої в рамках проєкту ХОФ «Громадська Альтернатива» «Applying Human Rights To Digital Tech» за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні.

Думка експертки Ольга Шаповал, директорка Kharkiv IT Cluster

«Компанії часто дотримуються принципів захисту прав людини, але вони не завжди мають можливість аналізувати ситуацію. У нас є кейси, коли випадково виявляється, що в команді працює людина, яка належить до людей з інвалідністю, але ця людина нічого не казала, а компанія й не питала, бо це не прийнято. Те ж саме стосується і приналежності до сексуальних меншин. Рівень прийняття цих тем ще не формалізований. 

Є, доречі, такий розповсюджений кейс — про туалети. В українських офісах нема універсальних туалетів для всіх. В офісах зазвичай є жіночий і чоловічий туалет, але ми знаємо конкретні ситуації з людиною, коли вона відчуває себе невизначеною щодо статі, вона себе ідентифікує то чоловіком, то жінкою, і жінки скаржаться. І керівнику із цим треба щось робити. І якби були такі кейс-стадіс, як це впроваджувалось, для нас це було корисно. Дуже класно, коли ти просто розмовляєш про це, але коли ці політики потрібно реалізовувати на місцях, то необхідні кейс-стадіс. 

Візьмемо ще приклад: давайте відʼїдемо від Харкова на 50 км, і ми побачимо, що про онлайн-освіту мови не може йти й мови. На законодавчому рівні ми беремо провідний досвід, а не враховуємо те, що є тут. В результаті, руйнується те, що вже працює. Ми в IT-кластері активно підтримуємо процеси у напрямку цифрової грамотності. Політики конфіденціальності, дотримання GDPR — це не прості для нас слова. Ми робимо точки, щоб люди мали доступ до цифрових можливостей. Потрібен поміркований рух у законодавчому плані, а якщо говорити про політики — то ми це робимо, бо це ознака зрілості суспільства».

Ознайомитись із буклетом «Права людини і цифрові технології: чому для іт-компаній важливо бути відповідальними?», створеним ХОФ Громадська альтернатива за фінансової підтримки Фонду Прав Людини Посольства Королівства Нідерландів, в якому надані рекомендації щодо застосування прав людини у сфері цифрових технологій, можна за запитом.

Поділитися:

Схожі записи

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *